My Blog List

Friday 14 October 2016

PENTINGNYA PENJAGAAN RAPI UNTUK WANITA

Teks : Roslina Awang
Entri 10


PENTINGNYA PENJAGAAN RAPI UNTUK WANITA TAMPIL YAKIN DAN DISAYANGI SUAMI

Tahukah kaum wanita bagaimana anda mahu disayangi suami anda?

Tapi, pernahkah anda sayangi diri anda? Anda takut untuk keluarkan sedikit wang anda untuk manjakan diri dan penjagaan penting anda.

Tahukah anda wanita yanv berumur 50 tahun pjn ada yang lebuh pandai menjaga bahagian intim mereka dari kita yang muda ini? Jadi, jangan pula terkejut jika lelaki lebih suka wanita berumur dari kita. Tepuk dada tanya diri anda.

Aspek penjagaan diri bagi ibu-ibu bersalin semakin dipandang remeh dan diambil ringan oleh ramai wanita hari ni terutama amalan berurut, bertuam, bertungku, bertangas dan berbengkung. Tidak dinafikan amalan ini agak leceh, tetapi kesan dan hasilnya berpanjangan.

Sekiranya penjagaan diri semasa dalam pantang bersalin diabaikan, kesannya mungkin tidak berlaku serta-merta. Namun apabila melalui kelahiran yang banyak, usia mula meningkat, daya tenaga semakin menurun, barulah terasa lenguh-lenguh dan bisa urat, sendi serta otot, sakit pinggang dan kebas tangan.

Apabila keadaan ini berlaku, kebanyakan ibu menjadi dingin dan lemah tenaga batin.

Adakah anda fikir si suami akan memahami kita, sama sekali tidak, mungkin ada tapi tak ramai la.

Yang ramainya korang tak jaga diri korang saya tak rugi, duit ada kawin lain la. Jangan disebabkan sikap kita yang lebih pentingkan duit sehingga abaikan kesihatan dan keperluan penjagaan dalaman anda.

Penting nya untuk membuat si suami berpuas hati dengan anda... anda cuba pasti anda akan lihat hasilnya dan akan terkejut dengan kata-kata romantis dari suami anda.

Sekiranya Puan2 masih lagi tercari2 #jamu yang sesuai ..In Shaa Allah ...saya boleh membantu ... :) :)

                  Hubungi : +6010-5112725


Roslina,
#JamuAdara
Seanggun Si Dara
WA : +6010-5112725

No comments:

Post a Comment