My Blog List

Wednesday 28 September 2016

BAHAYA JIKA ANDA NAK KURUS, TAPI MINUM AIR SAHAJA

6 BAHAYA JIKA ANDA NAK KURUS, TAPI MINUM AIR SAHAJA

Teks Oleh : Roslina Awang
Entri 3

Siapa cakap kalau nak kurus, anda tak boleh makan langsung dan hanya minum air sahaja. Bahaya tu!!

Rasanya ramai di luar sana yang amalkan diet tidak sihat seperti ini. Hmmm...kononnya boleh kurus lebih cepat. Sebab tu sanggup tak makan apa-apa.

Awas ye...diet seperti ini boleh mambawa maut. Kenapa? Ok, jom kita lihat 6 bahaya yang boleh meragut nyawa sekiranya anda mengamalkan diet seperti ini:

1. Kekurangan Tenaga Dan Mungkin Jatuh Pengsan
Ini salah satu bahaya jika anda hanya minum air sahaja untuk kurus kerana badan anda tidak mempunyai apa-apa nutrien dan lesu. Jangan terkejut jika anda tiba-tiba pengsan.

2. Rasa Sakit Kepala Teramat Sangat
Jika anda hanya minum air sahaja, anda akan mengalami sakit kepala teramat sangat kerana badan anda tidak mempunyai apa-apa nutrien untuk terus hidup.

3. Denyutan Jantung Tidak Normal
Jika tiada apa-apa nutrien untuk tubuh, denyutan nadi anda menjadi tidak normal dan boleh membawa kepada komplikasi berbahaya.

4. Sistem Imunisasi Menjadi Lemah
Sistem imun anda boleh menjadi lemah jika amalkan diet air sahaja dalam tempoh yang lama. Bukan itu sahaja, anda juga boleh terdedah untuk mendapat pelbagai jenis penyakit.

5. Mendatangkan Masalah Kepada Hati Dan Buah Pinggang
Buah pinggang dan hati anda juga boleh menjadi lemah apabila tahap imunisasi anda menjadi lemah kerana tubuh anda tiada mempunyai apa-apa nutrien.

6. Mati Mengejut
Ia jarang berlaku, tetapi tidak mustahil untuk berlaku pada anda. Jika anda mengamalkan dengan hanya meminum air sahaja, organ tubuh badan anda akan gagal berfungsi.



Haa...kau orang dah tahu kan kenapa bahaya diet untuk kurus hanya dengan minum air sahaja? Kalau tak nak terjadi masalah seperti di atas...jangan la obses sangat sampai tak nak makaye. Pilihan di tangan anda. Fikir-fikirkan lah.

Jadilah seorang yang bijak dalam menjaga kesihatan anda. Nak kurus cara mudah, sihat dan selamat? Apa kata anda cuba #gulagulakurus Mince. Rasanya sedap, hanya kemam2 sahaja. Jom kurus sihat cara selamat.

Order/Pertanyaan sila whatsapp:
+6010-5112725



Ikhlas dari,
Roslina
#gulagulakurus
Agen sah DiMar




No comments:

Post a Comment